Amacı:
Kuruluşların kurumsallaşma, kaynakların etkin ve verimli kullanılması, performans izleme,proses yönetimi ve sürekli iyileştirme faaliyetlerini tek bir mekanizma üzerinden yönetmek üzere Kalite Yönetim Sistemini bünyesinde kurgulamakta ve izlemektedir. Toplam KaliteYönetimine ulaşmak için başlangıç noktası olarak seçilen Kalite Yönetim Sistemiuygulamaları kuruluşu hizmet / üretim verdiği sektörde güvenilir kılmaktadır. Birçok sektörde özellikle dış piyasa satışta ve önemli zincir müşterilerin satın alma kriteri olarak belirlediği denetim sisteminin esası Kalite Yönetim Sistemi tabanlıdır.
Genel Maddeler:
  • Kapsam
  • Atıf Yapılan Standart ve Dokümanlar
  • Terimler ve Tarifler
  • Kuruluş Bağlamı
  • Liderlik
  • Planlama
  • Destek
  • Operasyon
  • Performans Değerlendirme
  • İyileştirme
Faydaları:
  • Liderlik katılımı,
  • Yapılandırılmış bir biçimde organizasyonel riskler ve fırsatlara değinme,
  • Tedarik zincirinin daha etkin kullanımına yönelik uygulamaların olması,
  • Müşteri şartlarının karşılanması,
  • Ürün kalitesinin sürekliliği,
  • Uygun olmayan ürünlerin azalması,
  • Müşteri memnuniyetinin artması,
  • Mevzuata uyum.